Overslaan naar content

Infrastructure Support Engineer

    • Vlaanderen
  • Infrastructure
  • Uitgelicht

Functieomschrijving

Wie zijn wij

140 experten van Orbid gaan elke dag met veel drive aan de slag om organisaties future proof te maken. Door hen te ondersteunen op het vlak van IT, software en HR.

  • Vanuit onze unit Infrastructure begeleiden wij klanten naar een moderne, veilige en performante IT-infrastructuur. Samen met onze partners - topspelers uit de sector - werken we aan oplossingen zoals IT security, digital workplace, hybrid datacenter en up-to-date IT-omgevingen via managed services.
  • Onze klanten tellen tussen de 50 en de 1200 gebruikers. Samen met het service desk team en een 80-tal IT'ers analyseert en optimaliseert het Orbid Infrastructure team de verschillende technische aspecten van de IT infrastructuur van onze klanten.

Welke uitdagingen bieden wij jou

Onze ITIL driven service desk staat in voor de remote ondersteuning van de ICT infrastructuur van onze klanten. 

  • Doorgedreven analyse van incidenten is jouw hoofdtaak. Dit gaat van installatie van nieuwe software tot problemen met outlook, verbindingen, toegangsrechten, DNS, AD, DHCP, TCP-IP... 
  • Als Tier 1 Support Engineer ben je verantwoordelijk voor de intake en online ondersteuning bij incidenten en los je reeds 70% van de incidenten op. Afhankelijk van jouw keuze, behartig je algemene infrastructuur incidenten of volg je modern workplace omgevingen op.  
  • Als Tier 2 Support Engineer behandel je complexere incidenten en escalaties en voer je root cause analyses uit. 
  • Je wordt begeleid door de Incident Coördinator en krijgt de kans om jouw technische know-how aan te scherpen door het volgen van opleidingen en zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Vereisten

Waarmee versterk je ons team

  • Je genoot een (bachelor-)opleiding in een informatica-technische richting en hebt een eerste relevante ervaring als 1st of 2nd line support engineer. Kennis inzake ITIL is een sterk pluspunt.
  • Je behaalde reeds een aantal certificaten en/of bent bereid om je verder te certifiëren in verschillende van de volgende technologieën:
    • Cloudtechnologieën als Azure, Intune, AutoPilot, Office 365, Teams...
    • Servers en storage
    • Networking, firewalls, switching
    • HyperV / VMware
    • Windows server 2016 - 2019 - 2022 / Windows 10 - 11
    • VEEAM
    • SQL Server
    • RDS / XenApp
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid kenmerken jou. Dit zorgt ervoor dat je de klant op een vriendelijke en professionele manier te woord kan staan.
  • Je analytische geest sterkt jou in het ontrafelen van complexe IT problemen.
  • Je gaat proactief, gestructureerd en nauwkeurig te werk en je hebt geen schrik om initiatief te nemen.

Grow with us! 

Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons. Elke Orbid-medewerker staat achter het vierletterwoord ‘GROW’: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden zijn de kern van onze bedrijfscultuur. We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven van medewerkers. Samen met jouw carrièrecoach halen we het maximale eruit om samen te groeien.

In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering, mogelijkheid tot 50% thuiswerk en een sterk verloningspakket (bedrijfswagen met tankkaart, smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV dagen). Er zijn tal van momenten om bij te praten met collega’s, van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.


of

Apply with Linkedin onbeschikbaar