Overslaan naar content

Project Manager

  • Merelbeke
Infrastructure

Functieomschrijving

Wie zijn wij

140 experten van Orbid gaan elke dag met veel drive aan de slag om organisaties future proof te maken. Door hen te ondersteunen op het vlak van IT, software en HR.

  • Vanuit onze unit Infrastructure begeleiden wij klanten naar een moderne, veilige en performante IT-infrastructuur. Samen met onze partners - topspelers uit de sector - werken we aan oplossingen zoals IT security, digital workplace, hybrid datacenter en up-to-date IT-omgevingen via managed services.
  • Via FlexStaffing ondersteunt een Orbid consultant verschillende klanten één of meerdere dagen per week/maand. De diversiteit in omgevingen en taken garandeert een boeiende en leerrijke job. Daarnaast neemt Orbid de lead in diverse kortlopende projecten die uitgewerkt worden voor klanten. Hierbij zorgt een Orbid projectmanager dat alles in goede banen loopt.
  • Naast ons hoofdkantoor in Merelbeke hebben we een vestiging in Lokeren en in Geel.

Nieuwsgierig? Lees meer op de Orbid website of onze 0rbid 365 blog.


Welke uitdagingen bieden wij jou

Als Project Manager beheer je verschillende infrastructuurprojecten bij onze klanten. Je stuurt een projectteam van engineers aan en bent eindverantwoordelijk voor de succesvolle oplevering van de aan jou toegewezen projecten.

Zelf word je ondersteund door jouw Service Line Manager en collega Project Managers.


Na het toekennen van een project ga je aan de slag met onze technische engineers voor het opstellen van een projectplan.

  • Je beheert en bewaakt de scope van de aan jou toegewezen projecten in functie van planning, resources en budget.
  • Je leidt het projectteam, wijst taken toe, lost conflicten op en zorgt ervoor dat de teamleden gemotiveerd werken aan de projectdoelstellingen.
  • Je brengt de verwachtingen van de verschillende stakeholders in kaart en communiceert de projectstatus tijdig en effectief naar de betrokken stakeholders.
  • Je reageert snel op veranderende situaties en communiceert hierover. Je stelt change requests op waar nodig. Je identificeert en mitigeert potentiële risico’s in samenspraak met de klant. Je ziet opportuniteiten en neemt initiatief voor verbetertrajecten.
  • Je maakt de nodige afspraken met de leveranciers conform de project baseline. Je staat in voor opvolging van de hardware bestellingen, correcte facturatie op basis van de timesheets en up-to-date documentatie van het project.
  • Je rapporteert intern op regelmatige tijdstippen over de status van de verschillende projecten en bezorgt de nodige feedback omtrent eventuele verbeteringspunten in de werking van het projectmanagementteam.


Vereisten

Waarmee versterk je ons team 

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in IT projectmanagement of werkt minimaal 8 jaar in IT consultancy.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden, kan teams in parallel aansturen en hebt zin in ondernemerschap.
  • Je bent planmatig en stressbestendig en kan met deadlines werken.
  • Certificatie in ITIL, PMP, Prince2… is een pluspunt.


Grow with us!

Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons. Elke Orbid-medewerker staat achter het vierletterwoord ‘GROW’: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden zijn de kern van onze bedrijfscultuur. We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven van medewerkers. Samen met jouw carrièrecoach halen we het maximale eruit om samen te groeien.

In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering, mogelijkheid tot 50% thuiswerk en een sterk verloningspakket (bedrijfswagen, smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV dagen). Er zijn tal van momenten om bij te praten met collega’s, van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.


of

Apply with Linkedin onbeschikbaar