
Infrastructure Support Engineer (m/v/x)
- Vlaanderen
- Infrastructure
- Uitgelicht
Functieomschrijving
Wie zijn wij
Bij Orbid zetten 185 gedreven experts zich elke dag in om meer dan 775 organisaties futureproof te maken. Met advies, ondersteuning en begeleiding helpen we klanten bij hun ICT-, software- en HR-projecten.
Vanuit onze unit Infrastructure begeleiden we klanten naar een moderne, veilige en performante IT-infrastructuur. Samen met onze partners – topspecialisten uit de sector – werken we aan oplossingen zoals IT security, digital workplace, hybrid datacenter en up-to-date IT-omgevingen via managed services.
Onze klanten variëren van 50 tot 1.200 gebruikers. Samen met het service desk-team en een team van ongeveer 80 IT-professionals analyseert en optimaliseert het Orbid Infrastructure-team de verschillende technische aspecten van de IT-infrastructuur van onze klanten.
Welke uitdagingen bieden wij jou
Onze ITIL-driven service desk is verantwoordelijk voor de remote ondersteuning van de ICT-infrastructuur van onze klanten.
Een grondige analyse van incidenten vormt je hoofdtaak. Dit varieert van installatie van nieuwe software tot problemen met Outlook, netwerkverbindingen, toegangsrechten, DNS, AD, DHCP, TCP/IP, en meer.
Als Tier 1 Support Engineer ben je verantwoordelijk voor de intake en online ondersteuning van incidenten en los je ongeveer 70% van de incidenten zelfstandig op. Afhankelijk van jouw voorkeur behandel je algemene infrastructuurincidenten of volg je modern workplace-omgevingen op.
Als Tier 2 Support Engineer behandel je complexere incidenten en escalaties en voer je root cause analyses uit.
Je wordt begeleid door de Incident Coördinator en krijgt de kans om je technische kennis verder te ontwikkelen via opleidingen, zodat je steeds op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen.
Vereisten
Waarmee versterk jij ons team
Je volgde een (bachelor-)opleiding in een informatica- of technische richting en hebt eerste relevante ervaring als 1st of 2nd line support engineer. Kennis van ITIL is een sterke plus.
Je behaalde al enkele certificaten en/of bent bereid om je verder te certificeren in meerdere van de volgende technologieën:
Cloudtechnologieën zoals Azure, Intune, AutoPilot, Office 365, Teams
Servers en storage
Networking, firewalls, switching
HyperV / VMware
Windows Server 2016 - 2019 - 2022 / Windows 10 - 11
VEEAM
SQL Server
RDS / XenApp
Je bent communicatief sterk en klantgericht, waardoor je klanten op een vriendelijke en professionele manier verder helpt.
Je analytische blik helpt je bij het ontrafelen van complexe IT-problemen.
Je werkt proactief, gestructureerd en nauwkeurig en neemt graag initiatief wanneer nodig.
Je beschikt over een uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Frans, zowel mondeling als schriftelijk.
Grow with us!
Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons.
Elke Orbid-collega staat achter het vierletterwoord GROW: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk, en Werken in team. Deze waarden vormen de kern van onze bedrijfscultuur.
We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten en geven volop ruimte aan initiatief en ontwikkeling. Samen met je carrièrecoach haal je het maximale uit je traject, zodat we samen kunnen groeien.
In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op:
onze waardering en de mogelijkheid tot 50% thuiswerk,
een aantrekkelijk verloningspakket (bedrijfswagen met tankkaart, smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV-dagen),
tal van gelegenheden om bij te praten met collega’s, van Orbid-teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.

of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!


