Service Desk Medewerker

Functieomschrijving

Wie zijn wij

140 experten van Orbid gaan elke dag met veel drive aan de slag om organisaties future proof te maken. Door hen te ondersteunen op het vlak van IT, software en HR.

  • Vanuit onze unit Infrastructure begeleiden wij klanten naar een moderne, veilige en performante IT-infrastructuur. Samen met onze partners - topspelers uit de sector - werken we aan oplossingen zoals IT security, digital workplace, hybrid datacenter en up-to-date IT-omgevingen via managed services.

Welke uitdagingen bieden wij jou

Onze ITIL driven service desk bestaande uit 3 tiers ondersteunt de klanten en onze system engineers die bij klanten aanwezig zijn. Tier 1 doet de intake, tier 2 focust zich op de complexere problemen en tier 3 staat in voor het architecturale werk.


  • Als Tier 1 Support Engineer sta je in voor de ondersteuning van de ICT infrastructuur bij onze klanten. Hierbij ben je verantwoordelijk voor de telefonische intake en online ondersteuning bij Tier 1 incidenten.
  • Als Tier 2 Support Engineer ben je mee verantwoordelijk voor het aanpakken van complexere incidenten of behandelen van problems (oa root cause analyses). Dit onder begeleiding van een incident manager. Eveneens behandel je de escalaties van complexe problemen van Tier 1.
  • Doorgedreven analyse van end-user problemen is jouw hoofdtaak. Dit gaat van installatie van nieuwe software tot problemen met outlook, verbindingen, toegangsrechten, DNS, AD, DHCP, TCP-IP, …
  • Onze klanten tellen tussen de 50 en de 1200 gebruikers. Deze omgevingen zijn state-of-art en samen met het service desk team en een 80-tal IT'ers analyseer en optimaliseer je de verschillende technische aspecten van de IT infrastructuur.
  • Je krijgt de kans om jouw technische know-how aan te scherpen door het volgen van opleidingen en zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Functievereisten

Waarmee versterk je ons team

  • Je genoot een bacheloropleiding in een informatica-technische richting en hebt een eerste relevante ervaring als 1st of 2nd line support engineer. Kennis inzake ITIL is een sterk pluspunt.
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid kenmerken jou. Dit zorgt ervoor dat je de klant op een vriendelijke en professionele manier te woord kan staan.
  • Je analytische geest sterkt jou in het ontrafelen van complexe IT problemen.
  • Je gaat proactief, gestructureerd en nauwkeurig te werk en je hebt geen schrik om initiatief te nemen.

Grow with us! 

Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons. Elke Orbid-medewerker staat achter het vierletterwoord ‘GROW’: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden zijn de kern van onze bedrijfscultuur. We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven van medewerkers. Samen met jouw carrièrecoach halen we het maximale eruit om samen te groeien.

In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering en een sterk verloningspakket (smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV dagen). Er zijn tal van momenten om bij te praten met collega’s, van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.