
Service Desk Manager (m/v/x)
- Merelbeke
- Nijvel
+1 meer- Infrastructure
Functieomschrijving
Wie zijn wij
Bij Orbid zetten 185 gedreven experts zich elke dag in om meer dan 775 organisaties futureproof te maken. Met advies, ondersteuning en begeleiding helpen zij klanten bij hun ICT-, software- en HR-projecten.
De afdeling Service Management biedt klanten een moderne, veilige en performante IT-ondersteuning – met sterke focus op service, kwaliteit en innovatie. De service desk is verspreid over twee locaties: Nijvel en Merelbeke.
Welke uitdagingen bieden wij jou
Als Service Desk Manager ben jij verantwoordelijk voor:
De dagelijkse operationele werking van de service desk, inclusief processen, procedures en tooling.
Het service desk-team van 20 medewerkers, dat je aanstuurt volgens de waarden van Orbid, in zowel Merelbeke als Nijvel.
De groeistrategie, het dienstverleningsportfolio en de go-to-market, in samenwerking met de Business Unit Manager.
Het opvolgen van trends in customer service en deze vertalen naar praktische, klantgerichte dienstverlening.
Het afhandelen van escalaties, ondersteund door de incident coördinator.
Je rapporteert aan de Business Unit Manager Infrastructure en werkt nauw samen met sales en andere stakeholders om de service te vertalen naar klantoplossingen. Omdat je beide teams aanstuurt, verwachten wij bereidheid om aanwezig te zijn op beide locaties.
Vereisten
Waarmee versterk je ons team?
Een bachelor- of masterdiploma met minimaal 5 jaar ervaring in een operationele IT-omgeving, bij voorkeur in een service desk of managed services context.
Ervaring als people manager of teamleider en als IT-consultant.
Commerciële feeling met (IT-)serviceverlening.
Diepgaande expertise in service management, procesoptimalisatie en tooling (zoals ITSM-tools).
Initiatiefnemer met een projectmatige aanpak en hands-on mentaliteit.
Gedreven, flexibel en een brede IT-achtergrond, met focus op oplossingsgerichtheid.
Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Frans, inclusief documentatievaardigheden voor collega’s en klanten.
Kennis van ServiceNow is een pluspunt.
Grow with us!
Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jij je thuis voelt bij ons. Elke medewerker van Orbid staat achter het vierletterwoord GROW: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden vormen de kern van onze bedrijfscultuur.
We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven vanuit het team. Samen met jouw carrièrecoach haal je het maximale eruit om samen te groeien. In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering en een sterk verloningspakket: bedrijfswagen, smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques, verzekeringen, collectieve loonbonus op basis van prestaties, en 32 verlof- en ADV-dagen.
Daarnaast bieden we tal van momenten om elkaar beter te leren kennen: van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.
Bij Orbid geloven we dat talent geen grenzen kent. Wij moedigen iedereen aan te solliciteren, ongeacht gender, leeftijd, afkomst, of hoe je jezelf identificeert. Samen bouwen we aan sterke, diverse teams.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!


