Payroll & HR Officer

Functieomschrijving

Wie zijn wij

140 experten van Orbid gaan elke dag met veel drive aan de slag om organisaties future proof te maken. Door hen te ondersteunen op het vlak van IT, software en HR.

Het intern HR team bouwt mee aan de verdere groei van Orbid en doet er alles aan om de Orbid medewerkers mee te laten groeien en zich professioneel en als mens goed te laten voelen. Het team bestaat uit de HR Manager, een collega personeelsadministratie en 2 HR Coördinatoren die mee instaan voor werving en selectie.


Welke uitdagingen bieden wij jou

  • Binnen ons Orbid HR team sta jij in voor een correcte en tijdige personeelsadministratie zodat onze medewerkers steeds een correcte verloning ontvangen. Dit in samenwerking met het sociaal secretariaat. Je beheert het wagenpark en staat in voor aanverwante taken in het kader van personeelsbeheer.
  • Je verzorgt het HR onthaal voor de nieuwe medewerkers alsook het opleidingsbeheer.
  • Voor al deze thema’s ben jij het aanspreekpunt voor onze medewerkers, wiens vragen je met plezier beantwoordt en toelichting geeft ivm sociale wetgeving, interne procedures en afspraken.
  • Je wordt eveneens actief mee ingeschakeld in de werking van ons HR team in projecten in het kader van wellbeing, medewerkerstevredenheid en – activiteiten.

Functievereisten

Waarmee versterk je ons team 

  • Je Bachelor opleiding vul je aan met een 5 tal jaar relevante ervaring zodat je snel autonoom verantwoordelijkheid kan opnemen (loonverwerking met een personeelspakket (zelf werken we met het pakket Evolution en DOTS) , wagenparkbeheer, sociale wetgeving).
  • Met je sterke communicatieve vaardigheden en pro-activiteit bied je een uitstekende klantvriendelijke service voor onze interne medewerkers.
  • Je bent administratief – organisatorisch aangelegd, werkt heel accuraat en kan vlot overweg met MS Office pakketten (Word, Excel). Werkervaring met CRM en SharePoint is een plus.
  • Je bent discreet, hands-on, flexibel, teamgericht, in staat autonoom te werken en verantwoordelijkheid op te nemen.
  • Je houdt van een dynamische werkomgeving en hebt oog voor optimalisaties waarmee je aan de slag gaat.

Grow with us

Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons. Elke Orbid-medewerker staat achter het vierletterwoord ‘GROW’: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden zijn de kern van onze bedrijfscultuur. We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven van medewerkers. Samen met jouw carrièrecoach halen we het maximale eruit om samen te groeien.

In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering en een sterk verloningspakket (smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV dagen). Er zijn tal van momenten om bij te praten met collega’s, van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag. Daarnaast werken we met glijdende werkuren en is het mogelijk om van thuis uit te werken. Ook parttime mogelijkheden (4/5e) zijn bespreekbaar.