Managed Services Support Engineer

Functieomschrijving

Wie zijn wij 

140 experten van Orbid gaan elke dag met veel drive aan de slag om organisaties future proof te maken. Door hen te ondersteunen op het vlak van IT, software en HR.

  • Vanuit onze unit Infrastructure begeleiden wij klanten naar een moderne, veilige en performante IT-infrastructuur. Samen met onze partners - topspelers uit de sector - werken we aan oplossingen zoals IT security, digital workplace, hybrid datacenter en up-to-date IT-omgevingen via managed services.


Welke uitdagingen bieden wij jou

Onze ITIL & IT process driven managed services supportdesk is opgebouwd uit ervaren engineers met verschillende technische achtergronden die support bieden op verschillende IT-omgevingen met een variërende complexiteit en diversiteit.

Onze focus is remote support op server infrastructuur on-premise & datacenter, MS365 management en in de nabije toekomst Azure management.

  • Samen met jouw collega's ga je alle issues in de scope van het managed service contract behandelen en ben je bezig met root cause analysis, verbeteringsvoorstellen en automatisatie.
  • Hiervoor werk je nauw samen met een service delivery manager voor de ondersteuning van de verschillende omgevingen en het verwerken van request for changes.
  • Daarnaast ben je mee verantwoordelijk voor het verder optimaliseren van onze processen en systemen en sta je in voor de transitie van klanten naar managed services. 
  • Hierbij krijg je de nodige coaching en opleiding om zowel jouw technische- als soft skills up to date te houden of te verbeteren. 

Functievereisten

Waarmee versterk je ons team

  • Je hebt een bachelordiploma in een informatica-technische richting en hebt reeds ruime relevante ervaring opgedaan. Geen bachelordiploma maar wel relevante ervaring? We leren je graag kennen!
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid kenmerken jou. Dit zorgt ervoor dat je de klant op een vriendelijke en professionele manier te woord kan staan.
  • Je analytische geest sterkt jou in het ontrafelen van complexe IT-problemen.
  • Je gaat proactief, gestructureerd en nauwkeurig te werk en je hebt geen schrik om initiatief te nemen.
  • Je beschikt over expertise in meerdere van de volgende technologieën:
    • HP Servers en storage
    • Datacore
    • HyperV / VMware
    • Windows server 2012R2 - 2016 - 2019
    • Exchange 2016 – 2013 / Office 365
    • VEEAM
    • SQL Server
    • RDS / XenApp
    • Azure en andere cloud omgevingen is een pluspunt
    • N-Able monitoring & patch management


Grow with us!

Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons. Elke Orbid-medewerker staat achter het vierletterwoord ‘GROW’: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden zijn de kern van onze bedrijfscultuur. We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven van medewerkers. Samen met jouw carrièrecoach halen we het maximale eruit om samen te groeien.

In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering en een sterk verloningspakket (bedrijfswagen, smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV dagen). Er zijn tal van momenten om bij te praten met collega’s, van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.